fredag 22 mars 2013

Happy Easter- Glad Påsk


När det är påsk ska det ju vara ljust och färgrikt så det fick bli ett kort med många färger. Gult är inte min favorit men den hör ju till påsken så jag har gjort ett försök att använda gult. Jag har maskat ihop Magnolia stämplarna Happy Easter Tilda och Open Gate.


Har färglagt med Distress ink och Markers.


Blommorna är från WOC. På blommorna har jag sprayat Glimmer mist och lagt på lite vit färg. Blad och swirl har jag gjort med dies från Magnolia. En vit fjäder ligger under swirl och blommor. Mönsterpapper från Magnolia.


Har gjort äggen av Magnolias DooBeePops. Äggen är embossade med Heindesigns Sternestaub. Under äggen har jag lagt en liten fjäder, blad och lite ris.

 
Glad påsk har jag stämplat med en Reprint stämpel. Har även använt Magnolias Little Easter - Chicken Wire. Dies från Spellbinders och Magnolia. Punchar från Martha Stewart.



Deltar i utmaningar hos:
Magnolia Down Under Challenges Easter
Addicted to Stamps Challenge Easelcards
Live and Love Crafts Challenge Easter
Magnolia Licious Challenge Easter/Spring
The Pink Elephant Challenge Easter
Tildas Town Think Spring

                                Glad Påsk! Happy Easter!





Anna

6 kommentarer:

Marlies sa...

A gorgeous easelcard! Lovely colours and beautiful details, I like the 'eggs' Thanks for joining us at ATSC, Marlies

Lori sa...

Those little eggs are so fantastic what a gorgeous card, love it, thanks so much for joining us at MDUC this week, good luck!

Eulanda sa...

Oh wow this is so pretty!! Love your masked image, great layout and those DooBeePop eggs are eggcellent. LOL! Just gorgeous! Thank you so much for joining our Easter challenge and hope to see you join us for the next one!
Hugs,
Eulanda
Magnolia-licious/Wee Stamps Designer

Stampin Mindy sa...

Super cute. Love those bee bops!
Thanks for joining us at Magnolia-licious.

xx Mindy

Christa sa...

You have made a very beautiful spring-card for our challenge. Thank you for joining us at Tilda's Town this week. Christa.

Elin sa...

Flott påskekort med masse herlige påskefarger :)
Tusen takk for at du deltar i LLCs utfordring denne mnd.